Thursday, June 3, 2010

AKU MARAH!!!! AKU SANGAT-SANGAT MARAH!!!

Salam buat semua rakan bloggers..

Lama tidak menulis, bukan kerana ketandusan idea tapi kerana bermacam-macam masalah tentang kehidupan yang menuntut masa dan pengorbanan dari bermacam segi..mental, fikizal, wang ringgit dan pengorbanan dari saya, jadi cara terbaik ialah untuk saya selesaikan dahulu segala permasalahan yang sedang membelenggu diri saya..Alhamdulillah segalanya telah selesai, seperti yang saya harapkan..dipanjatkan syukur ke hadrat Ilahi atas segala ketentuanNya..dan tak lupa terima kasih atas doa-doa kalian sahabat-sahabat dan dari kekuatan yang dipinjamkan itu, segalanya telah saya lalui dengan tenang dan tabah..hasrat hati ingin berehat barang sehari dua sebelum menulis lagi, tadi dek kerana terlalu marah, saya menulis juga..mungkin inilah sekecil-kecil pertolongan yang dapat saya lakukan..tapi bukan topik tentang saya yang ingin diutarakan kali ini, segala permasalahan yang saya hadapi ini jika dibandingkan amatlah kecil, mungkin hanya sebesar hama dari apa yang berlaku pada saudara kita; Palestine.


Hari demi hari kita lalui, satu demi satu peristiwa yang kita hadapi semuanya jika difikirkan terlalulah kecil dan masih lagi bisa diselesaikan dan setidak-tidaknya tidaklah terlalu memudaratkan fikir saya, jika kita buka mata, telinga dan hati dengan merenung sejenak foto-foto yang saya muatkan di sini..terlalu kejam, menitis air mata bila satu demi satu foto saya tatap, saya amati..terus saya tutup dan buka kembali..terus-terang saya katakan, saya tak sanggup, tak tergamak dan tak dapat  membayangkan..cuba saya yakinkan diri saya sendiri, semua ini hanyalah ilustrasi foto dan mungkin ia hanya sekadar mainan jurugambar..tapi hakikatnya TIDAK!!! Inilah yang berlaku pada saudara-saudara kita di sana; Palestine..melihatkan anak-anak yang tak berdosa, nyawa-nyawa mereka semacam tidak berharga dijadikan permainan oleh Yahudi yang kejam..


Cuba kita bayangkan andainya foto-foto ini digantikan dengan wajah anak-anak kita yang kita cintai dan insan-insan yang kita sayangi..sanggupkah kita untuk bayangkan?? Mampukah kita walau hanya sekadar membayangkan?? TIDAK!!! Air mata ini tak mampu saya tahan lagi bila membayangkan sekiranya ini yang terpaksa ditempuhi oleh anak-anak kita yang tak berdosa, yang tidak mengerti apa-apa tapi terpaksa menghadapi hari-hari yang sebegini..anak-anak yang ingin bersekolah, yang hanya ingin menuntut ilmu yang  bila paginya melangkah keluar dari rumah tapi petangnya belum tentu dia bisa pulang dan kembali bersama ibunya, belum pasti apakah dia dapat menikmati hari esok..tak dapat saya bendung lagi air mata dari terus menitis..saya juga insan yang lemah seperti anda, malah lebih lemah anak-anak kecil di Palestine yang hatinya waja dan cekal untuk terus berjuang demi mempertahankan tanah air mereka; Palestine..saya tak mampu mengangkat senjata seperti anak-anak ini. Andainya saya berada di tempat anak-anak ini, saya juga tak pasti apakah saya seberani mereka?? Mungkin tidak..apa yang mampu saya lakukan amatlah kecil sumbangan saya buat mereka, dan saya amat berharap dengan sekecil-kecil sumbangan ini mampu saya satukan dan sedarkan sahabat-sabahat sekalian untuk bersatu, ya umat Islam perlu bersatu..untuk kita terus berdoa dan bantu saudara-saudara kita di sana..buang ke tepi segala masalah yang kita hadapi kerana apa yang mereka lalui adalah lebih besar dari apa yang kita lalui..hari ini saya sedar, saya yang selalu merungut kadang-kadang pada kesusahan yang terpaksa saya lalui sebenarnya tidaklah sesusah mana pun jika dibandingkan dengan mereka..kadangkala kita lupa, makan kita yang tidak sedap, tapi kita masih punya makan..kereta kita cumalah kancil, tapi kita masih berkereta, rumah kita terlalu sempit, tapi kita masih punya tempat tinggal..ini yang selalu kita gusarkan walhal jika kita buka mata dan minda..masih ada lagi persoalan yang lebih berat yang perlu dilalui oleh insan lain..saya bangga dengan Palestine, amat-amat bangga..kerana mereka bangsa yang terpilih untuk melalui semua ini..meski satu demi satu nyawa mereka melayang setiap saat, setiap ketika tapi takkan lenyap bangsa Palestine dari bumi Allah ini..biar itu yang cuba dilakukan Yahudi.  Berjuanglah dan teruslah berjuang, saudaraku di Palestine, andai terkorban, syahid itu adalah milikmu..

Buat sahabat bloggers sekalian, marilah kita berdoa setiap hari agar saudara Palestine kita terus tabah dan dilindungi Allah SWT dan semoga Allah beri balasan yang setimpal terhadap Yahudi laknatullah! Amin..



Palestine..try not to cry, you r not alone..Allah's with u and we will always be with you..& one day Palestine will be free, dats Allah's promise..











12 comments:

kenwooi said...

sometimes i wonder why some places on earth are like this.. =/

lovelylady said...

yes, kenwooi..wat we need is just humanity & peace..regardless the races or wat..pity the kids..wish m'sia will be a very harmony & peaceful country forever & all depends on "US"..

CiK QiQi said...

tapi...slagi umt Islam xbsatu..ssh palestin nk idup amn....

Israel yg lahanat tu dblakang depa ade sape? Amerika yg sah2 duit nye mmg byk..dpt mngaburi mate dunie...hm....

FyZa said...

yaAllah sedeynya tgk pic nie..moga Allah memberikan balasan yg setimpal kepada israel laknatullah..moga saudara2 kita dsana terus tabah..

MiSs TOrA said...

tora pn sgt marah..mmg lahanat btol yahudi ni..kenapa la org3 islam yg yg lain dr negara yg bedekatan x tolong ye..dorang sendiri pn berpuak3 mmg sbb tu jgk islam lemah..x sggp tgk bdk yg x bedosa jd mgsa

Silence Shooter said...

mari kak..
kita sama2 join "kempen kami BLOGGER PICISAN menentang kezaliman ISRAEL"
kat http://lalala-lands.blogspot.com

Pensel Kontot said...

saya pn marah gak
geram2.....

Yuni Aisyah said...

Jahanam Israel laknatullah..
arghh..bengang!!sedih!!marah!!menyampah!! dengan kekajam israel keatas Palestin..

rasa nak bom je negara israel biar mati..huhu..

✿nenek moden✿ said...

i like ur entri..
kita selalu merungut mcm2 kurang kat diri kita..
tapi,kita sedar..ada org yg lagi kurang dari kita..

ummiaqeef said...

xtau nak kata ape dah..semoga kezaliman mereka dibalas di dunia..geram sgt!

KertasWarnaMerah said...

Janji Allah...Muslim akan menang juga suatu hari nanti.. ^^

NiZaM Limited said...

Astaghfirullah..bila la kekejaman tentera israel ni nak berakhir..tak sampai hati tgk kanak2 palestin terus2 dibunuh camtu..:(

world music